Καλώς ήρθατε στη σελίδα μας που είναι αφιερωμένη στα 200 χρόνια από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης. (1821-2021)

Με την ευγενική υποστήριξη του Πνευματικού Κέντρου του δήμου Ιωαννιτών, του δήμου Πωγωνίου και της Περιφέρειας Ηπείρου.


Χρονοδιάγραμμα του «παιχνιδιού» και θεματολογία ανά εβδομάδα:

1η εβδομάδα: (δρόμοι της πόλης μας με ονόματα ηρώων της επανάστασης) https://ioannina21.blogspot.com/2020/12/2.html

2η εβδομάδα: (σχολεία και δάσκαλοι κατά την προεπαναστατική περίοδο) https://ioannina21.blogspot.com/2021/01/2-171-241.html

3η εβδομάδα: (επαναστατικά κινήματα στην Ήπειρο) https://ioannina21.blogspot.com/2021/01/3-241-311.html

4η εβδομάδα: (πολυπολιτισμικά Γιάννινα – το σταυροδρόμι τριών θρησκειών) https://ioannina21.blogspot.com/2021/01/3-311-072.html

5η εβδομάδα: (η πολιορκία των Ιωαννίνων και η μεγάλη πυρκαγιά) https://ioannina21.blogspot.com/2021/02/5-072-142.html

6η εβδομάδα: (οπλαρχηγοί της επανάστασης στον στρατό του Αλή πασά) https://ioannina21.blogspot.com/2021/02/6-142-212.html

7η εβδομάδα: (Φιλική Εταιρεία και Γιάννενα) https://ioannina21.blogspot.com/2021/02/7-212-282.html

8η εβδομάδα: (Περραιβός, Πάργα και Σούλι) https://ioannina21.blogspot.com/2021/02/8-282-073.html

9η εβδομάδα: (ελληνική επανάσταση και Γιάννενα) https://ioannina21.blogspot.com/2021/03/9-073-143.html

10η εβδομάδα: (το χτες, το σήμερα και το αύριο της πόλης) https://ioannina21.blogspot.com/2021/03/10-143-213.html

Χαίρε, ω χαίρε, Λευτεριά!


Συντελεστές


ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ 

«2ο Πανελλήνιο Συνέδριο - Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση: το αποτύπωμα του 1821 στον τόπο μου»

-----------------------------

Αναζητώντας το ’21 στην πόλη μου!  (κυνήγι θησαυρού και… Ιστορίας)

Πρόκειται για μια προσπάθεια εκπαιδευτικών Π.Ε. της πόλης των Ιωαννίνων που συνεργάζονται ενδοσχολικά και διασχολικά, με σκοπό να δώσουν την ευκαιρία στους μαθητές και στις μαθήτριες της πόλης μας να προσεγγίσουν με έναν πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο την τοπική ιστορία κατά την επαναστατική περίοδο και να τη συνδέσουν με τη Μεγάλη Επανάσταση των Ελλήνων το 1821.

Τι είναι το «Αναζητώντας το ’21 στην πόλη μου!»;

Είναι ένα κυνήγι θησαυρού. Ένα διαδικτυακό παιχνίδι. Και ως κυνήγι θησαυρού έχει γρίφους, σπαζοκεφαλιές και αποστολές. Και φυσικά, δώρα και αναμνηστικά για όσες και όσους καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις αποστολές και να σχηματίσουν τον κωδικό που θα ξεκλειδώσει το σεντούκι με τον κρυμμένο θησαυρό!

Είναι όμως κι ένα «κυνήγι» Ιστορίας! Βιωματικό και διαδραστικό. Στόχος, με αφορμή την επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης, είναι να εμπλακούν ενεργά τα παιδιά -μικρά και μεγάλα- στην αναζήτηση στοιχείων της τοπικής και της ελληνικής ιστορίας συσχετίζοντάς τα με τον αγώνα για την απελευθέρωση της Ελλάδας και παράλληλα να γνωρίσουν καλύτερα την πόλη στην οποία ζουν. Μια πόλη όπου η Ιστορία βρίσκεται δίπλα μας! Μια πόλη που ζούμε μαζί με την Ιστορία.

Είναι μια βιωματική, συλλογική δραστηριότητα που εκτυλίσσεται σε 10 εβδομάδες δράσης και αποτελείται από 10 μικρές ιστορίες μυθοπλασίας – 10 αποστολές – 10 γρίφους και 1 κρυμμένο θησαυρό! Υλοποιείται εξ αποστάσεως στο σύστημα διαχείρισης μαθησιακών δραστηριοτήτων (LAMS)1 του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

 Το παιχνίδι βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη (https://ioannina21.blogspot.com/)  και οι μαθητές/τριες αναζητούν στοιχεία της τοπικής και της νεότερης ελληνικής ιστορίας που σχετίζονται με τον αγώνα για την απελευθέρωση της Ελλάδας και την πόλη των Ιωαννίνων. Αφορμή στάθηκε η περιορισμένη αναφορά στα σχολικά βιβλία της Ιστορίας στα Ιωάννινα -και την Ήπειρο γενικότερα- και τον ρόλο που αυτά διαδραμάτισαν όχι μόνο στην έναρξη της ελληνικής επανάστασης αλλά και κατά την  προεπαναστατική και τη μετεπαναστατική περίοδο, δικαιολογημένα βέβαια, λόγω αυξημένης ύλης. 

     (1) Το Learning Activity Management System (LAMS) είναι ένα φιλικό-«οπτικό» περιβάλλον σχεδίασης, διαχείρισης παροχής και «εκτέλεσης» ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων, δηλαδή ένα «ηλεκτρονικό» περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης.  Διαθέτει απευθείας εποπτεία – υποστήριξη εκπαιδευομένων. Έχει μεγάλο αριθμό εργαλείων μαθησιακών δραστηριοτήτων για πληροφόρηση, αλληλεπίδραση, συνεργασία και αξιολόγηση δια ζώσης και από απόσταση.

Συντελεστές εκπαιδευτικής δράσης:

A/A

ΣΧΟΛΕΙA

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟI

1

Δημοτικό Σχολείο Σταυρακίου

Χριστόφορος Πουλίζος*

2

Δημοτικό Σχολείο Σταυρακίου

Παρασκευή Λώλη

3

26ο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων

Παρασκευή Νταλαούτη**

4

20o Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων

Μαριάννα Νάστου

5

Δημοτικό Σχολείο Κουτσελιού

Γεωργία Φώτη

6

Δημοτικό Σχολείο Κουτσελιού

Δημήτριος Τσίγγρος

7

Δημοτικό Σχολείο Πεδινής

Κων/νος  Σίντος

8

Δημοτικό Σχολείο Πεδινής

Αικατερίνη Μάνου

9

Δημοτικό Σχολείο Δελβινακίου

Αρετή Τσουμάνη

10

Δημοτικό Σχολείο Δελβινακίου

Ελένη Μπίτη

11

Δημοτικό Σχολείο Δελβινακίου

Ευαγγελία Οικονόμου

12

1o Νηπιαγωγείο Πάργας

Χριστίνα Βάσση

13

1o Νηπιαγωγείο Πάργας

Μαργαρίτα Φίλιου

14

1o Νηπιαγωγείο Πάργας

Κυριακή Μητρογεώργου

15

1o Νηπιαγωγείο Πάργας

Σπυριδούλα Δήμα


* Αρχική ιδέα, οργάνωση του "παιχνιδιού" και δημιουργία ιστολογίου

**Τεχνική στήριξη και επιμέλεια του ηλεκτρονικού μαθήματος μέσω της πλατφόρμας του Σχολικού Δικτύου LAMS



----------------------------

Χρονοδιάγραμμα του «παιχνιδιού» και θεματολογία ανά εβδομάδα:


1η εβδομάδα: 10/1 - 17/1  (δρόμοι της πόλης μας με ονόματα ηρώων της επανάστασης)

2η εβδομάδα: 17/1 - 24/1  (σχολεία και δάσκαλοι κατά την προεπαναστατική περίοδο)

3η εβδομάδα: 24/1 - 31/1  (επαναστατικά κινήματα στην Ήπειρο)

4η εβδομάδα: 31/1 - 07/2  (πολυπολιτισμικά Γιάννινα – το σταυροδρόμι τριών θρησκειών)

5η εβδομάδα: 07/2 - 14/2  (η πολιορκία των Ιωαννίνων και η μεγάλη πυρκαγιά)

6η εβδομάδα: 14/2 - 21/2  (οπλαρχηγοί της επανάστασης στον στρατό του Αλή πασά)

7η εβδομάδα: 21/2 - 28/2  (Φιλική Εταιρεία και Γιάννενα)

8η εβδομάδα: 28/2 - 07/3  (Περραιβός, Πάργα και Σούλι)

9η εβδομάδα: 07/3 - 14/3  (ελληνική επανάσταση και Γιάννενα)

10η εβδομάδα: 14/3 - 21/3  (το χτες, το σήμερα και το αύριο της πόλης)

25 Μαρτίου 2021:  --->>> Ανακοίνωση νικητών!!!



Διαβάστε τις εντυπώσεις των παιδιών από το παιχνίδι.





10 μικρές ιστορίες...